soligt eller jag menar regnigt / Isabelle


Dagen borjade alldeles for tidigt 5.20 da mobilen ringde for veckans forsta arbetsdag.. Snabbt in i badrummet och inse att vi fortfarande inte har kopt en glodlampa sa allt ar kolsvart.. Tvatta ansiktet och borsta tanderna i morkret gick ju helt ok, sminka sig da.. erm jo det gick det oxa.. kanske inte varldens basta men lite concealer och rouge och lappglans klarade jag galant samtidigt som jag textade med Matilda som varje gang vackte Dave med medelandena, haha! Hon fragade ju bara om hon vackte mig viket hon inte gjorde!

Dagen var ratt lugn, tog den stora till skolan och fick en skon promenad i solskenet och insag att mina skor inte skulle leva dagen ut sa nar vi kom hem sa var det super lim som gallde men eftersom det inte fanns nagot brod hemma sa fick jag ga ut pa en till promenad och kopa en smorgas, passade aven pa att skicka 2 grattis kort och ett paket med bebis grattis saker till min fd favorit larares lilla bebis.

Pa vagen hem sa kom varsta stormen sa nu ar det lasa Cosmo och dricka te som galler, fast Dave tycker det ar dags for mig att laga middag - Carbonara idag! Kottbullar igar, Salmon and asparagus quiche i lordags, Lasagne imorgon - jag kommer ju vara varsta masterchefen snart!



"jag har en skit sheet" / Daves kommentar om att han hade bara lakan och inget tacke i hans tacke.. Haha, jag alskar hans swenglish!

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0