En människa med spetälska kan man kalla för spetälskling, eller?

Okej, håll i hatten nu för det var inte igår jag uppdaterade den här bloggen så det kan ju gå precis hur som helst ;) Nej, jag ska försöka hold my horses som det heter., även om ett bloggutbrott säkert skulle vara roligt att läsa för er (vilka läser här föresten mer än vi Iza?).

Hur som helst, jag har ingen struktur på mitt skrivande (man tappar liksom all den kompetensen när man inte pluggar) så jag tänkte helt enkelt punkta upp händelser av intresse för att uppdatera lite om läget.

1. Jag har sökt lite nya utbildningar (sjuksköterska och kulturvetare bland annat) för att få ordning på mina högskolepoäng och förmodligen också min struktur gällande längre texter.

2. Jag har varit iväg och tagit ett par drinkar på ett ställe som heter vampire lounge här i Stockholm. Billigt och trevligt är bara förnamnet då happy hour aldrig har fallit mig så mycket i smaken sedan vi var på Kreta sommaren efter studenten (alla som vill göra om den resan räcker upp en hand!)

3. Jag har inte träffat le boyfriend på FEM VECKOR och under en period började jag ifrågasätta mittförhållande. Jag nojjar fett, det vet jag, men det här är mitt första riktiga frhållande och jag är så jävla rädd om det så det liknar ingenting annat.

4. Jag har köpt inrikesbiljetterna till USA och jag har ansökt om inresetillstånd. Det känns skönt, men jag bävar liksom fortfarande inför passkontrollen och saken blev liksom inte bättre när jag fick reda på att jag skulle frakta en tom väska (dem blir alltid lite misstänksamma när man har med sig tomma resväskor som dessutom inte är ens egna. Tro mig, jag har gjort det förr.)

5. Det rä fan tjugo grader varmt idag och jag har promenerat med Lisa runt trekanten. Det är nästan så att jag är beredd att säga att det är sommar nu :)


Puss

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag vill latt gora om resan till Kreta!!

Aw, varfor har ni inte traffats pa fem veckor?!

Kulturvetare och sjukskoterska, vilken skillnad, hihi!



Bloggar ikvall!

Har massa att skriva om!

2010-05-16 @ 02:06:33
URL: http://swedenandtherestoftheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0